#פיקנטריה
להיות צמחוני בחג הקורבן?
מה עושים מוסלמים שאינם אוכלים בשר בחג הקורבן?
אַחְלַאם טראירה – أحلام طرايرة מוסלמית פעילה למען זכויות בעלי החיים – חֻקוּק אלחַיַוַאנאת – حقوق الحيوانات כותבת:
בכל חג מחדש מתחילים הוויכוחים לגבי שחיטת הקורבנות – דַ'בְּח אלאֻדְחִיה – ذبح الأضحية.
מי שמעז לקרוא למוסלמים לחגוג את חג הקורבן ללא דם מואשם מייד כמשתף פעולה עם מזימה מערבית זדונית – מֻאַאמַרה עַ'רְבִּיה חַ'בִּיתַ'ה – مؤامرة غربية خبيثة – נגד הזהות הדתית והמסורת האסלאמית.
הצמחונים המוסלמים מותקפים גם על כך שהם לא מותחים ביקורת על האמריקאים שהורגים תרנגולי הודו – דֻיוּכּ רוּמִיה –ديوك رومية – בחג ההודייה – עִיד א-שֻכְּר – عيد الشكر…
אבל, טוענת כותבת המאמר, דווקא הצמחונות – א-נַבַּאתִיַה – النياتية – במקורה היא חלק מהמורשת התרבותית של האסלאם ואינה חיקוי לזרם מערבי מודרני.
היא מביאה הוכחות לכך:
שני חברי הנביא מוחמד אבי א-לחם אלע'פארי- أبي اللحم الغفاري ו- אבי אלעלאא' אלמערי – وأبي العلاء المعرّي היו צמחוניים.
כמה מחברי הנביא – א-צַחַאבַּה – الصحابة – נהגו להתפלל את תפילת החג ולתת צדקה – צַדַקַה – صدقة – במקום להעלות קורבן, כמו, למשל, בִּלאל בן רבּאח – بلال بن رباح.
המשורר והפילוסוף המרוקאי – זג'אל אלאִדְריסי – زجّال الإدريسي סיפר שנביא האסלאם היה שוחט את הבהמה ולאחר מכן היה אומר: זה בשם האומה שלי – הַדַ'א עַן אֻמַתִי – "هذا عن أمتي".
האם יצליח המיעוט האסלאמי הצמחוני להשפיע בעזרת השיח הדתי ולשנות את מסורת שחיטת הקורבנות ההמונית בחג הקורבן?
טיפ תרבותי:
לכל הכועסים על שחיטת הכבשים ההמונית בחג הקורבן: צריך להבין שמדובר בחברה מוסלמית שמרנית שבה השחיטה של הבהמה היא הודיה לאללה יותר מאשר אכילת הבשר עצמו. עלינו לכבד את האמונה שלהם ולא לשפוט לפי העיניים המערביות שלנו.
התמונה מתוך: Independent arabia اندبندنت عربية