חשבתי איזה תרבוטיפ יכול להתאים ביום כה קשה וכואב כמו יום השואה.
אני מרכינה ראש לזכר ששה מיליון יהודים שנרצחו רק בגלל היותם יהודים.
אז, החלטתי לספר לכם על קצה המזלג על היהודים בקוראן.
האם דמותם היתה חיובית או שלילית?
המילים "יַהוּד"- يهود או הוּדַן – هودا מופיעות בקוראן 11 פעמים במובן של "יהודים".
איפה?
בסורת אלבַּקַרַה – سورة البقرة – פרשת הפרה
בסורת אלמַאאִ'דַה – سورة المائدة – פרשת השולחן
ובסורת א-תַוְבַּה – سورة التوبة – פרשת החזרה בתשובה.
אלה סורות שניגלו לנביא מוחמד לפי המסורת המוסלמית לאחר הגירתו מהעיר מכה לאלמדינה (שהיתה בשנת 622).
היהודים בסורות אלה מוזכרים בהקשרים סטראוטיפיים שליליים (זוממים, נוכלים, עוינים, בוגדנים ועוד).
מדוע דמות היהודים כה שלילית?
בתקופת שהותו של מוחמד באלמדינה הוא מנסה ללא הצלחה לשכנע את היהודים שהתגוררו שם לקבל את חזונו הנבואי
ולהצטרף לדת האסלאם.
כאשר הניסיונות הללו כושלים מוחמד מופתע ומתאכזב, ואז מחליט לנקום בהם.
הפסוקים הללו מבטאים את המאבק בין מוחמד ליהודים שהסתיים בצורה טרגית (על כך בהרצאתי "ישראל וישמעאל").
זאת לעומת כמה פסוקים חיוביים יותר על בני ישראל – בַּנוּ אִסְרַאאִ'יל – بنو إسرائيل – בסורות מתקופת מכה.
האם כיום אנחנו נחשבים ל"בני ישראל" או ל"יהודים"?
תלוי איזה חכם הלכה מוסלמי אתם שואלים…
שמרו על עצמכם
וזכרו: לעולם לא עוד!
שלכם
עידית